Valkuilen voor ondernemers

Ondernemen voelt voor mij vaak als een ritje in een achtbaan.

Ideeen schieten vaak door je hoofd. Afleiding is overal.

Je kijkt op de website van je concurrent, en ziet dat deze veel mooier is. Dan zie je weer dat jouw concurrent lagere prijzen hanteert, waardoor je wellicht een andere koers op wilt gaan. Of je vraagt je af of jouw doelgroep wel zit te wachten op jouw product of dienst.

Voor je het weet bouw je aan een bedrijf dat je eigenlijk nooit van plan was te bouwen.

Als je niet uitkijkt dan wordt je die prijsvechter, die vaak zonder pardon wordt ingeruild door zijn klanten. Of je belandt in een een vicieuze cirkel, waarin je alleen maar ideeen blijft uitwerken, maar nooit echt losgaat met jouw bedrijf.

Of erger nog... Straks ben je die emotieloze website van je concurrent aan het nabouwen. Omdat je vindt dat die er "mooi" uitziet.

Voor ondernemers zijn er heel wat valkuilen. Het internet staat vol met mensen die jou adviseren hoe je iets moet aanpakken. Sommige adviezen vind ik goed. Van sommige adviezen zakt mijn broek af!

Ik wil je in ieder geval 3 dingen meegeven die jou hopelijk inspireren.

Lees meer

Hoe je verder groeit met jouw bedrijf

Veel bedrijven zijn klaar om door te groeien! Maar hoe kun je dat het beste aanpakken?

Als ondernemer herken je misschien wel dat je je anders voelt dan anderen. Je bent een beetje eigenwijs. En dat is vaak een hele mooie eigenschap.

Maar precies datgene kan er ook voor zorgen dat je niet lekker kunt groeien met jouw bedrijf. Omdat je het bijvoorbeeld lastig vindt om zaken over te dragen.

Lees meer

Waarom je niet bang moet zij om fouten te maken

Niks in het leven is zo waardevol als kennis. Succesvol worden bestaat uit het maken van net zoveel fouten, totdat uiteindelijk iets lukt. En dan ben je succesvol. Je bent een stukje rijker.

En dan heb ik het niet perse over geld. Succes of rijkdom kan ook bestaan uit niet materiele zaken.

Bijvoorbeeld uit fijne relaties.

Of een goede gezondheid.

Handige Harrie uit Bassie en Adriaan zei altijd... Foutje, moet kunnen baas. En zo is het. Er moet ruimte zijn om fouten te maken.

Lees meer

Hoe zorg je voor TE GEKKE content op je website?

Ondernemers vinden het vaak moeilijk om hun bedrijf online te presenteren via de website. Ik zie veel websites met middelmatige content. Terwijl bezoekers dolgraag een website willen bezoeken die te gekke content bevat. Maar wat is te gekke content?

Lees meer

Hoe maak je een goed menu voor je website.

Aan het begin van mijn carriere als webbouwer zat ik met mijn designer. Ik wilde hem iets laten zien op mijn website. Dus ik vroeg hem om naar de productpagina van een bepaald product te gaan. En hij wist eigenlijk niet hoe hij daar kon komen.

Terwijl het voor mij heel duidelijk was hoe je daar moest komen.

Toen ik 1 van mn eerste websites net af had. en ik keek naar de analytics. viel me op dat de meeste bezoekers eigenlijk maar 1 a 2 paginas bezochten. Nou kan het natuurlijk zijn dat deze paginas precies die informatie bevatte die werd gezocht. Maar vaak is het streven om de bezoeker meer pagina's te laten zien. Je wilt een bezoeker vaak zo lang mogelijk op je website houden. En uiteindelijk wil je natuurlijk dat die een conversie doet.

Lees meer

Eindelijk je nieuwe website af. Maar hoe test je die?

Gefeliciteerd! Je nieuwe website is af.

Ik hoop dat ik in dit artikel de pret niet ga bederven. Maar....

Een website is in principe nooit af!

Lees meer